როგორ ვიმუშაოთ უცხოელ დამკვეთებთან - 6 კითხვა, რომელიც აწუხებთ ფრილანსერებს
სად უნდა ეძებოთ შეკვეთები
არსებობს რამდენიმე ვარიანტი, რომლის ნახვაც ღირს.
ბირჟები
შეგიძლიათ თქვენთვის სასურველი შეკვეთა მიიღოთ უმსხვილეს საერთაშორისო ბირჟებზე, როგორიცაა "Fiverr" და "UpWork", ასევე, "PeoplePerHour" , "Freelancer ", "Freelancemap", "Legiit" , "Hiresine", "TaskShift" . აქ შეგიძლიათ იპოვოთ უცხოელი მომხმარებლები, მაგრამ შეგიძლიათ მიიღოთ ფული მხოლოდ უცხოური ანგარიშებით შესრულებული სამუშაოსთვის.
"LinkedIn"
თავისუფალი ბირჟებისგან განსხვავებით, "LinkedIn" სოციალური ქსელი შეიქმნა სპეციალურად სამუშაო კავშირების შესაქმნელად: აქ შეგიძლიათ განათავსოთ რეზიუმეები და დაამყაროთ საქმიანი კონტაქტები სხვა პროფესიონალებთან.
სრულ განაკვეთზე მუშაობის გარდა, ისინი ასევე აქტიურად ეძებენ ადამიანებს შტატგარეშე პროექტებისთვის - უბრალოდ შეიყვანეთ „ფრელანსი“ ვაკანსიების ძიებაში ან გადადით სპეციალურ ჯგუფებში, სადაც მომხმარებლები აქვეყნებენ პოსტებს სპეციალისტის პოვნის შესახებ.
Twitter და Facebook*
ამ რესურსებზე ხშირად შეგიძლიათ იპოვოთ პოსტები, რომლებშიც შეგიძლიათ რეკომენდაცია გაუწიოთ შტატგარეშე სპეციალისტებს კომპანიის წარმომადგენლების პირად გვერდებზე.
ტელეგრამის არხები
შეგიძლიათ ტელეგრამის არხებზეც ნახოთ სხვადასხვაგვარი შემოთავაზებები უცხოელი მომხმარებლებისგან.
პროფილის ფორუმები და საიტები
Reddit-ზე არიან აქტიური საზოგადოებები - მაგალითად, "freelance_forhire" ან "freelance". აქ ადამიანები აზიარებენ სასარგებლო ინფორმაციას და მომხმარებლები აქვეყნებენ პროექტებს. დიზაინერები და ილუსტრატორები ისარგებლებენ "Behance" და "Dribble"-ით .
რა დოკუმენტებია საჭირო
სანამ პროექტზე მუშაობას დაიწყებდეთ, ყველაფერი დოკუმენტურად უნდა მოაწესრიგოთ.
ხელშეკრულება მომხმარებელთან
ეს არის სავალდებულო დოკუმენტი გარიგებისთვის. მნიშვნელოვანია, რომ მასში დაფიქსირდეს ყველა პირობა: ვინ არის მომხმარებელი და ვინ არის კონტრაქტორი, რა სერვისებია გაწეული და რა შედეგი უნდა დაიდოს, რა დაჯდება და როდის უნდა მოხდეს გადახდა.
ასევე, აუცილებელია მიეთითოს, თუ რომელი დოკუმენტებია მოწოდებული სამუშაოს ბოლოს, რა ვადებში და რა ფორმით. გარდა ამისა, შეგიძლიათ განსაზღვროთ სამუშაოს მიწოდებისა და მიღების პირობები, საავტორო უფლებების გადაცემის პროცედურა, თითოეული მხარის პასუხისმგებლობა და ა.შ. დიდი ალბათობით, მომხმარებელი თავად მიაწვდის ხელშეკრულების ფორმას. თუ არა, ინგლისურ ენაზე ნიმუშის ნახვა შეგიძლიათ ინტერნეტში.
სამუშაოების ან მომსახურების მიღების აქტი
მისი დახმარებით მომხმარებელი ადასტურებს, რომ ფრილანსერმა ნამდვილად შეასრულა სამუშაო, მან მიიღო იგი და ხარისხზე პრეტენზია არ აქვს. ჩვეულებრივ, დოკუმენტს ადგენს კონტრაქტორი სამუშაოს დასასრულს და კლიენტს შეუძლია ხელი მოაწეროს მას დისტანციურად - ამისათვის შეგიძლიათ გაცვალოთ სკანირება ხელმოწერებით ან გამოიყენოთ სპეციალური სერვისები.
ინვოისი
ეს არის გადახდის ინვოისი, რომელიც აღწერს გარიგების საგანს და მის ოდენობას. ფორმა შეგიძლიათ იხილოთ ინტერნეტში.
NDA
NDA (non-disclosure contract) არის არასაჯარო ხელშეკრულება, რომელიც მომხმარებელმა გადასცა ფრილანსერს პროექტზე ერთობლივი მუშაობის დროს. NDA არ არის სავალდებულო დოკუმენტი, მაგრამ მსხვილ კომპანიებს შეიძლება სთხოვონ ხელი მოაწერონ მას, განსაკუთრებით იმ შემთხვევაში, თუ შემსრულებელს მიეცემა წვდომა შიდა ინფორმაციაზე.
ამგვარად, მომხმარებლები იცავენ თავს ფრილანსერებთან მუშაობისას - ეს განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია კორპორაციებისთვის, სადაც არასასურველი ინფორმაციის გამჟღავნებამ შეიძლება გამოიწვიოს მნიშვნელოვანი ფინანსური ზარალი.
რომელი საგადასახადო სტატუსი აირჩიოთ
საგადასახადო სტატუსი განსაკუთრებულად არ მოქმედებს უცხოელ კლიენტებთან მუშაობაზე, რადგან ის არ ატარებს საგადასახადო შეღავათებს კლიენტებისთვის. მაგრამ არსებობს რამდენიმე მნიშვნელოვანი პუნქტი, რომელსაც ყურადღება უნდა მიაქციოთ.
ინდივიდუალური მეწარმე
ეს სტატუსი მიუთითებს შედარებით მასშტაბური საქმის არსებობაზე და ბიზნეს ანგარიშზე გადახდის შესაძლებლობაზე. ამიტომ მომხმარებელს უფრო მეტად სურს ითანამშრომლოს ასეთთან. მაგრამ არ დაივიწყოთ ვალუტის კონტროლი: სავალუტო ოპერაციების განხორციელებისას ფრილანსერებმა უნდა დაადასტურონ ტრანზაქციის კანონიერება. კერძოდ, ბანკის მოთხოვნით უზრუნველყოს დოკუმენტების სრული პაკეტი: ხელშეკრულება, აქტები, ინვოისები. თუ მათ არ მიაწვდით 90 დღის განმავლობაში, მიიღებთ ჯარიმას, თქვენი სამართლებრივი სტატუსიდან გამომდინარე.
თვითდასაქმებული
თვითდასაქმებულებს შეუძლიათ იმუშაონ უცხოელ მომხმარებლებთანაც. თვითდასაქმების უპირატესობები: დაბალი გადასახადის განაკვეთი - 4-დან 6%-მდე, ანგარიშგების ნაკლებობა - საჭიროა მხოლოდ შემოწმება.
ასევე, ინდივიდუალურ მეწარმეებთან შედარებით, არ არსებობს დამატებითი ხარჯები, როგორიცაა სავალდებულო სადაზღვევო პრემია, საბანკო საკომისიო და ბუღალტრული აღრიცხვა. ეს სტატუსი არ საჭიროებს სპეციალურ რეგისტრაციას, გადასახადის გადახდა შესაძლებელია წელიწადში ერთხელ და მისი ოდენობის „დაფარვა“ სხვადასხვა გამოქვითვებით – მაგალითად, მკურნალობის, განათლების ან უძრავი ქონების შესაძენად. ასევე, აქვს უარყოფითი მხარეებიც: მაღალი გადასახადის განაკვეთი, სავალდებულო წლიური ანგარიშგება, სამუშაო გამოცდილების ნაკლებობა.
როგორ დავიცვათ თავი არაკეთილსინდისიერი მომხმარებლებისგან
ყველგან არიან არაკეთილსინდისიერი კლიენტები, მათ შორის საერთაშორისო ფრილანსერებშიც. ეს მარტივი წესები დაგეხმარებათ თავიდან აიცილოთ ტყუილი.
იმუშავეთ ხელშეკრულებით ან უსაფრთხო გარიგების სერვისით
ხელმოწერილი დოკუმენტი არის თქვენი დაცვა გადახდის დაგვიანებისგან, არაგონივრული ცვლილებებისა და სხვა სადავო სიტუაციებისგან. უსაფრთხო გარიგების სერვისები და ზოგიერთი ბირჟა (მაგალითად, Freelancer) მოქმედებს როგორც ფრილანსერებისთვის შესრულებული სამუშაოს გადახდის გარანტი - ისინი თავად ადგენენ დოკუმენტებს ორივე მხარისთვის და საკუთარ თავზე იღებენ მომხმარებლებთან დავის გადაწყვეტას.
შეამოწმეთ მომხმარებელი
შეისწავლეთ კომპანია და მისი თანამშრომლებისა და ფრილანსერების მიმოხილვები. შეამოწმეთ საძიებო სისტემებით, არსებობს თუ არა ასეთი კომპანია. თუ ეჭვი გეპარებათ, დასვით შეკითხვა სოციალურ ქსელებში - შესაძლოა ვინმემ უკვე იმუშავა ამ მომხმარებელთან და შეძლოს საკუთარი გამოცდილების გაზიარება. თუ თქვენ შეხვდით კლიენტს ბირჟაზე, ყურადღება მიაქციეთ შემსრულებლების რეიტინგს და მიმოხილვებს. დარწმუნდით, რომ ანგარიში დამოწმებულია და რამდენიმე დღეზე მეტია არსებობს.
დაიცავით თქვენი სამუშაო
პირველივე ცდაზე, გაუგზავნეთ შედეგი კლიენტს ისე, რომ მან ვერ გამოიყენოს იგი თქვენი ცოდნის გარეშე - გაგზავნეთ ტექსტი არარედაქტირებულ ფორმატში, ან გამოიყენეთ ეკრანის გაზიარება ფაილების გაგზავნის ნაცვლად. მას შემდეგ, რაც მომხმარებელი დათანხმდება საბოლოო შედეგზე და მზად იქნება გადაიხადოს, გაგზავნეთ ფაილები სათანადო ფორმატში.
დაიწყეთ მცირედით
სანამ ფართომასშტაბიან პროექტს შეუდგებით უცნობი კლიენტისგან, „გამოსცადეთ“ ის უფრო მცირე ამოცანებზე, თუ ეს შესაძლებელია. ეს დაგეხმარებათ გაიგოთ, აკმაყოფილებს თუ არა კლიენტი ვადებსა და შეთანხმებებს და აჩვენებს, რამდენად ადეკვატურია მისი კომენტარები.