როგორ გავაკრიტიკოთ და ვუპასუხოთ კრიტიკას სწორად
წინასწარ განიხილეთ საუბრის მიზანი
უნდა გესმოდეთ, რა არის საუბრის მიზანი. ცუდი მიზნებია დასჯა, შეურაცხყოფა, შეცდომების მითითება. კარგი ის არის, რომ გაერკვეთ, რა მოხდა არასწორად და ერთად გადაწყვიტოთ პრობლემა.
პირადად შეხვდით
ხალხი ხშირად აღიქვამს საჯარო კრიტიკას, როგორც "ნაფიც მსაჯულთა სასამართლოს". სხვების წინაშე სირცხვილის გრძნობა იწვევს თავდაცვით რეაქციას, ამიტომ ინფორმაცია უარყოფილი იქნება. უმჯობესია ასეთი რამ პირადად უთხრათ. თუ საუბარი ნაყოფიერი აღმოჩნდება, შეგიძლიათ თქვენი აზრები დასკვნებად გაუზიაროთ გუნდს.
ნუ დაიწყებთ გაკრიტიკებას ნეგატივით
გამოიყენეთ "მწვანე მარკერის" პრინციპი: უპირველესად, ხაზი გაუსვით უპირატესობებს, ძლიერ მხარეებს, სირთულეებს და შემდეგ დაიწყეთ გაკრიტიკება. თუ უგულებელყოფთ ამ პრინციპს, ადამიანს ექნება განცდა, რომ გძულთ იგი.
შეინარჩუნეთ პოზიცია, რომ ყველა შეცდომა გამოსწორდება
ნუ წარმოაჩენთ კრიტიკას კატასტროფის სახით. ხაზგასმით აღნიშნეთ, რომ ყველა შეცდომა გამოსწორდება. მთავარია ერთად მოძებნოთ გადაწყვეტის გზები.
ნუ აქცევთ უკუკავშირს მონოლოგად
არ აგრძნობინოთ თავი ადამიანს ბრალდებულად, არამედ ამ ყველაფრის მონაწილედ. დაუსვით თქვენს თანამოსაუბრეს კითხვები: როგორ შეიძლება შეცდომის გამოსწორება, რა იყო არასწორი, როგორ აფასებს ის შეცდომით გამოწვეულ რისკებს.
საუბრისას ფოკუსირდით ერთობლივი გადაწყვეტილების პოვნაზე
ჰკითხეთ რას ფიქრობს კრიტიკის მიმღები პრობლემაზე, შესთავაზეთ თქვენი წინადადებები და წაახალისეთ. ხაზგასმით აღნიშნეთ, რომ საუბრის მთავარი მიზანი ერთმანეთის გაგება, შეთანხმება და შეცდომების გამოსწორებაა.