როგორ გახდეთ ყველასთვის საყვარელი უფროსი სამსახურში - 6 გზა - rogor.ge

როგორ გახდეთ ყველასთვის საყვარელი უფროსი სამსახურში - 6 გზა

ნუ დაეხმარებით სხვებს

ზოგჯერ დახმარების საუკეთესო საშუალებაა განზე გადგომა. იხელმძღვანელეთ ერთი მარტივი, მაგრამ ძალიან ჭეშმარიტი პრინციპით: დაეთანხმეთ დახმარებას მანამ, სანამ თქვენი მონაწილეობა არ გამოიწვევს სხვის უმწეობას. ყველამ დამოუკიდებლად უნდა გაშალოს ფრთები და მიაღწიოს თავის პოტენციალს, რაც არ უნდა მტკივნეული იყოს ეს. რთული იქნება, მაგრამ თქვენი თანამშრომლები მიიღებენ ახალ სასარგებლო გამოცდილებას.

უფრო ხშირად, ადამიანებს სურთ იმაზე მეტი დახმარება, ვიდრე რეალურად სჭირდებათ და ეს აბსოლუტურად ბუნებრივია. ზოგჯერ ეს სურვილი წარმოიქმნება წარუმატებლობის შიშით, ჭკუის და თავდაჯერებულობის ნაკლებობით ან წარსული უსიამოვნო გამოცდილებით. თუმცა ნამდვილმა ლიდერმა იცის, რომ დახმარება მხოლოდ მაშინ ღირს, როცა ეს არ აზიანებს თანამშრომლის ეფექტურობას, კრეატიულობას და ინიციატივას.

მიუხედავად ამისა, ამ პრინციპმა არავითარ შემთხვევაში არ უნდა გაამართლოს საკუთარი სიზარმაცე. უარი თქვით დახმარებაზე, თუ გესმით, რომ ხელქვეითმა ეს გზა დამოუკიდებლად უნდა გაიაროს, რათა ახალი რამ ისწავლოს. გარდა ამისა, დარწმუნდით, რომ დავალება ნამდვილად მასზეა დამოკიდებული. წინააღმდეგ შემთხვევაში, თქვენი „არა“ სიძულვილს გამოიწვევს და არა მადლიერებას.

ნუ იქნებით ძალიან გულწრფელი

ყოველთვის იყავით საკუთარი თავი, ეს ეფექტური მენეჯმენტის გასაღებია. თუმცა არსებობს ზღვარი გულწრფელობასა და არაფორმალურ კომუნიკაციას შორის. სამსახურში თქვენი ქვეშევრდომების უმეტესობას ლიდერი სჭირდება და არა მეგობარი. ამიტომ მნიშვნელოვანია გუნდის სხვადასხვა წევრის სხვადასხვა გზით წარმართვა. თანამშრომლებთან, რომლებიც დიდი ხანია მუშაობენ და ასაკით თქვენთან ახლოს არიან, დაამყარეთ მეგობრული კომუნიკაცია. სხვებს, პირიქით, სჭირდებათ მენტორი. კარგ ლიდერებს შეუძლიათ მოერგონ ქვეშევრდომების საჭიროებებს მათი ინდივიდუალობისა და პრინციპების ღალატის გარეშე. იპოვეთ ჯანსაღი ბალანსი: იყავით მეგობრული და გულწრფელი, მაგრამ რაც არ უნდა მტკივნეული იყოს, ბოლომდე გამოავლინეთ თქვენი პროფესიონალიზმი.

გააკეთეთ ის, რაც სწორია

თანაგრძნობა ბრწყინვალე ლიდერის კიდევ ერთი საიდუმლოა. თქვენ უნდა იცოდეთ, იგრძნოთ და ნახოთ ის, რაც იციან, გრძნობენ და ხედავენ თქვენი თანამშრომლები. თუმცა სიფრთხილე უნდა გამოიჩინოთ. ზედმეტად ჩაღრმავება იმ აზრში, რომელსაც არ ეთანხმებით, ზრდის ცუდი გადაწყვეტილებების მიღების რისკს. სწორი არჩევანი ყოველთვის არ არის ყველაზე პოპულარული. თუ დარწმუნებული ხართ, რომ მართალი ხართ, მოუსმინეთ ჯგუფის შეშფოთებას, მაგრამ არ მისცეთ უფლება მათ შეცდომაში შეიყვანოთ. მნიშვნელოვანია, რომ ყოვლისმცოდნე ეგოისტის რეჟიმზე გადასვლა და იმის დაჯერება, რომ აბსოლუტურად ყველაფერი, რასაც აკეთებთ, სწორია, ასევე არ ღირს.

ნუ ადევნებთ თვალყურს შეცდომებს

ზოგჯერ ნამდვილად არის საჭირო თანამშრომლის არასწორი გამოთვლების გამოსწორება. მაგალითად, როდესაც ის მუდმივად არღვევს სამუშაო პროცესს და თქვენ გსურთ მისი გათავისუფლება. თუმცა, კარგი ლიდერები იშვიათად აწყდებიან ასეთ სიტუაციას. ხშირად ნებისმიერ ადამიანთან შეგიძლიათ მოლაპარაკება, ამიტომ სავარაუდოა, რომ პრობლემა მენეჯმენტის სტილშია.

როდესაც გუნდი უშვებს შეცდომებს, არაფერია უფრო გამამხნევებელი მოტივაციისთვის , ვიდრე უფროსის გაგება და კეთილგანწყობა. ყვირილი და სკანდალები ნაკლებად სავარაუდოა, რომ თანამშრომლებს შეცდომების გამოსწორების მოტივაციას მისცემს. ეცადეთ იყოთ უფრო კეთილგანწყობილი თქვენი ქვეშევრდომების მიმართ და უხელმძღვანელეთ მათ.

კომპეტენტურად დასახული ამოცანები

თქვენ უნდა ისწავლოთ როგორ მისცეთ მკაფიო ინსტრუქციები სამუშაო პროექტების გასაგებად, მაგრამ ეს არ უნდა იყოს მკაცრი ფორმით, რათა ქვეშევრდომებმა შეძლონ ცვლილებებთან ადაპტირება და საკუთარი თავის გამოხატვა. ეს ხელს შეუწყობს შემოქმედებითობას.

ამერიკელმა გენერალმა ჯორჯ პატონმა თქვა: „არ უთხრათ ხალხს, როგორ დაასრულონ სამუშაო. უთხარით რა გააკეთონ და მიეცით საშუალება გაგაოცონ თავიანთი ჭკუით“. განსაზღვრეთ პარამეტრები და დააზუსტეთ მიზნები, შემდეგ კი მიეცით თანამშრომლებს საშუალება გამოიყენონ თავიანთი ცოდნა და ხედვა.

ნაკლებად მოუსმინეთ სხვებს

რა თქმა უნდა, მნიშვნელოვანია და აუცილებელია თქვენი გუნდის თვალსაზრისის პატივისცემა. მაგრამ ზოგჯერ დგება მომენტები, როდესაც ლიდერმა უნდა შეწყვიტოს სხვა ადამიანების მოსაზრებების მიყოლა და მიიღოს გადაწყვეტილება. ქვეშევრდომებისგან კონკრეტულ საკითხზე უკუკავშირის მიღება კარგი ლიდერისთვის დამახასიათებელია. მაგრამ თუ ამას ძალიან ხშირად აკეთებთ, მაშინ ასეთი ქცევა შეიძლება შეცდომად ჩაითვალოს საკუთარი სიმხდალის დაფარვის მცდელობაში.

თუ გსურთ, რომ თქვენს მიერ მიღებული ყველა გადაწყვეტილება მოერგოს ყველას, თქვენ არ აგვარებთ პრობლემას, არამედ თქვენ ხართ პრობლემა. მოუსმინეთ ყველა თვალსაზრისს, გამოიტანეთ დასკვნები, შემდეგ მოუსმინეთ საკუთარ თავს და გააკეთეთ არჩევანი. ყოველთვის აირჩიეთ ის, რაც საუკეთესოა თქვენი გუნდისთვის. იზრუნეთ თქვენს თანამშრომლებზე, ენდეთ მათ, უხელმძღვანელეთ და გამოიჩინეთ პატივისცემა.