როგორ მოიქცეთ თუ თვითმფრინავზე დაგაგვიანდათ
როგორ განვსაზღვროთ რა ფასშია ბილეთი შეძენილი
არსებობს ბილეთების სამი ძირითადი კატეგორია, რომლებიც განსხვავდება არა მხოლოდ ფრენის ფასითა და კომფორტით, არამედ თანხის დაბრუნების შესაძლებლობითაც, თუ რაიმე მიზეზით არ ავედით ბორტზე. როგორც წესი, ტარიფის სახელი მითითებულია თავად დოკუმენტზე, ასევე მისი დაბრუნების ან გაცვლის შესაძლებლობა.
- არაანაზღაურებადი ბილეთები ყველაზე იაფია. ასეთი ბილეთის ფულის დაბრუნება შეგიძლიათ მხოლოდ გამგზავრებამდე, თუ მოგზაურობა გაუქმდა ფორსმაჟორული ან სხვა მნიშვნელოვანი მიზეზის გამო (მაგალითად, მგზავრი ავად გახდა). მაგრამ ამ შემთხვევებშიც შეიძლება თანხის ნაწილი დაგიბრუნდეთ.
- ხშირად მოიხსენიება როგორც "სტანდარტული", "ეკონომიური" ან "ოპტიმალური", საშუალო ფასის ბილეთების დაბრუნება ან გადაცვლა შესაძლებელია საფასურით. ამისათვის თქვენ უნდა გააფრთხილოთ ავიაკომპანია, რომ არ მიფრინავთ, რეგისტრაციის დასრულებამდე ან უფრო ადრეც - ეს ყველაფერი მათ წესებზეა დამოკიდებული. ბილეთის დაბრუნების ან გაცვლისთვის მოგიწევთ ჯარიმის გადახდა.
- ყველაზე ძვირადღირებული ბილეთები მგზავრს აძლევს მაქსიმალურ პრივილეგიებს, მათ შორის ბილეთის უფასოდ შეცვლის ან დაბრუნების შესაძლებლობას. თქვენ მოგიწევთ გადაიხადოთ ორჯერ ან თუნდაც სამჯერ მეტი, ვიდრე სხვა შემთხვევებში.
რა უნდა გააკეთოთ, თუ რეგისტრაცია დასრულდა, მაგრამ თვითმფრინავი ჯერ არ აფრენილა
თუ 5-10 წუთით დაგაგვიანდათ, მაინც იჩქარეთ დახლთან და ეცადეთ თავაზიანად მოლაპარაკება. არსებობს შანსი, რომ ავიაკომპანია დათმობაზე წავიდეს და შეგამოწმოთ, მიუხედავად მკაცრი წესებისა. აშკარა უარის შემთხვევაში, ნუ დაკარგავთ დროს დარწმუნებაზე და არ დანებდეთ სასოწარკვეთილებას. სჯობს რაც შეიძლება მალე გაარკვიოთ, შესაძლებელია თუ არა ბილეთის გამოცვლა თუ თანხის დაბრუნება.
რა უნდა გააკეთოთ, თუ რეისზე დარეგისტრირდით, მაგრამ ჩასხდომა უკვე დასრულებულია
როდესაც "გეითის" კარი იკეტება, ავიაკომპანიის თანამშრომლების დარწმუნებას აზრი არ ექნება. ნუ დაკარგავთ დროს და დაუყოვნებლივ დაუკავშირდით კომპანიას პრობლემის გადაჭრისთვის. ტარიფიდან გამომდინარე, შემოგთავაზებთ თანხის სრულ ან ნაწილობრივ დაბრუნებას, ან შემდგომ რეისზე დარეგისტრირდებით დამატებითი გადასახადით ან მის გარეშე.
რა წესები უნდა გვახსოვდეს
- რეისზე რეგისტრაცია ჩვეულებრივ იწყება 2-3 საათით ადრე და მთავრდება გამგზავრებამდე 40 წუთით ადრე. თვითმფრინავის გაფრენამდე 15-20 წუთით ადრე უნდა იყოთ ადგილზე. ამ ინფორმაციის დაზუსტება შესაძლებელია ავიაკომპანიასთან.
- ბილეთზე გამგზავრების დრო ყოველთვის ადგილობრივია. გაითვალისწინეთ ეს ნიუანსი და შეამოწმეთ დროის ზონები, რათა არ დაგაგვიანდეთ ამგვარი შეცდომის გამო.
- თუ ჯერ კიდევ აეროპორტისკენ მიმავალ გზაზე ხართ, გესმით, რომ შესაძლოა დროულად ვერ შეხვიდეთ, შედით ონლაინ ავიაკომპანიის ვებსაიტზე. ეს დაგეხმარებათ დაზოგოთ დრო და ნერვები. თუ თქვენ გჭირდებათ თქვენი ბარგის შემოწმება, უმეტეს შემთხვევაში ეს შეიძლება გაკეთდეს ცალკე დახლზე.
- ზოგიერთ აეროპორტში თქვენ შეგიძლიათ არ დაბეჭდოთ ჩაჯდომის ბარათი და გამოიყენოთ ელექტრონული. ამ შესაძლებლობის შესახებ შეგიძლიათ გაიგოთ ოფიციალურ ვებსაიტზე.
- შეეცადეთ აეროპორტში მიხვიდეთ გამგზავრებამდე მინიმუმ 2 საათით ადრე. ხოლო თუ ბევრი ბარგი გაქვთ, პატარა ბავშვებით ან ცხოველებით მოგზაურობთ, უმჯობესია 3 საათით ადრე მიხვიდეთ.
- შეეცადეთ წინასწარ შეისწავლოთ აეროპორტის რუკა, განსაკუთრებით თუ იქ პირველად იქნებით. შედეგად თქვენ არ დაკარგავთ დროს სარეგისტრაციო მაგიდის ძიებაში.
- წაიკითხეთ ბარგისა და ხელბარგის გადაზიდვის წესები ავიაკომპანიის ვებგვერდზე. ისეთმა ნივთებმა, რომლებიც თან არ უნდა გქონდეთ, შესაძლოა დაგაგვიანოთ რეიზე.
როგორ გაატაროთ დრო აეროპორტში, როცა გადაჯდომა და რეისის ლოდინი გიწევს