როგორ ვმართოთ კონფლიქტი
გააანალიზეთ კონფლიქტის მიზეზი. კონფლიქტის წყაროს გარკვევა მისი მოგვარების გასაღებია. სამუშაო ადგილის კონფლიქტები შეიძლება ძალიან რთული ჩანდეს, როდესაც სინამდვილეში, როგორც წესი, არსებობს 1 ან 2 ძირითადი მიზეზი. კარგად დაფიქრდით სიტუაციაზე, რათა მიუთითოთ კონფლიქტის ცენტრში არსებული ცენტრალური საკითხები. ძირეული მიზეზის იდენტიფიცირება საშუალებას მოგცემთ უკეთ გამოხატოთ თქვენი შეშფოთება. დაუსვით საკუთარ თავს რამდენიმე კითხვა. რა მოვლენამ გამოიწვია კონფლიქტი? გაბრაზებული ხარ და რატომ? რა გინდა, მაგრამ ვერ ხვდები? გამართლებულია თქვენი გაბრაზება, თუ ზედმეტად რეაგირებთ?
შეინარჩუნეთ სიმშვიდე და კონცენტრირდით საერთო მიზანზე. მიუხედავად იმისა, უშუალოდ ხართ ჩართული კონფლიქტში თუ სხვა ადამიანებს შორის კონფლიქტის შუაგულში, შეინარჩუნეთ სიმშვიდე, რათა დარწმუნდეთ, რომ სიტუაცია არ გამწვავდება. ნებისმიერ კონფლიქტში საერთო მიზანი უნდა იყოს პრობლემის სამართლიანად მართვა და გადაწყვეტა. გახადეთ ეს თქვენი პრიორიტეტი და დარწმუნდით, რომ ყველა დანარჩენიც მონაწილეობს.თუ თავს შეშფოთებულად გრძნობთ, გადადგით ნაბიჯი უკან, სანამ პრობლემას დაუპირისპირდებით.
იყავით აქტიური მსმენელი. აქტიური მოსმენა ხელს უწყობს პოზიტიურ, ღია და პატივისცემით კომუნიკაციას. სოციალურ სიტუაციებში, ეს შეიძლება იყოს ძლიერი ინსტრუმენტი იმის უზრუნველსაყოფად, რომ გაიგოთ სხვისი ნათქვამი. მიეცით სხვა ადამიანს დრო, რომ ისაუბროს შეუფერხებლად და მოუსმინოთ განსჯის გარეშე. შეინარჩუნეთ მუდმივი (მაგრამ არა აგრესიული) თვალის კონტაქტი და ფოკუსირება მოახდინეთ მათზე ისე, რომ არ შეეცადოთ იფიქროთ უარყოფაზე, სანამ ისინი საუბრობენ. შეინახეთ ყველა შეკითხვა და კომენტარი, სანამ ისინი სრულად არ ჩამოაყალიბებენ თავიანთ პოზიციას და არ დაასრულებენ საუბარს.მოერიდეთ სხეულის ენას, რომელიც მიუთითებს განსჯაზე ან გაბრაზებაზე, როგორიცაა თვალების ატრიალება, მჭიდროდ გადაჯვარედინებული ხელები ან ფეხები ან ღიმილი. განსჯის გარეშე ყოფნა სხვა ადამიანს აგრძნობინებს, რომ მას შეუძლია თქვენი ნდობა. წაახალისეთ ადამიანი მარტივი დამადასტურებელი კომენტარებით ან ჟესტებით. გამოიჩინეთ თანაგრძნობა სხვისი პოზიციის მიმართ.
გააზიარეთ თქვენი პოზიცია. აცნობეთ სხვა ადამიანს, რას გრძნობთ - კონკრეტული პრობლემა და მისი გავლენა თქვენზე. გამოიყენეთ "მე"-ზე დაფუძნებული განცხადებები, რათა საუბარი თქვენს საჭიროებებზე და ემოციებზე იყოს ორიენტირებული. შემდეგ, ჩამოთვალეთ რამდენიმე კონკრეტული სცენარი, რომელიც ასახავს თქვენს აზრს, რათა სხვა ადამიანმა შეძლოს საგნების დანახვა თქვენი გადმოსახედიდან. დაიწყეთ "მე"-ზე დაფუძნებული გამონათქვამები "მე ვგრძნობ...", "მე ვფიქრობ..." შეგიძლიათ უთხრათ კოლეგას: "ვგრძნობ, რომ ჩემი იდეები ზოგჯერ შეუმჩნეველი ხდება", ნაცვლად უფრო ბრალმდებელი ალტერნატივისა, "შენ არასოდეს მოუსმინე ჩემს იდეებს!"
იფიქრეთ კომპრომისზე და იპოვეთ გამოსავალი. მოაგვარეთ კონფლიქტი ერთობლივი მუშაობით და კონფლიქტის გადაჭრის გზების შემუშავებით. ჩაწერეთ თქვენი იდეები და ნახეთ, არის თუ არა ერთი გამოსავალი, რომელიც ორივე თქვენგანს სამართლიანად და გონივრულად მიაჩნია. კარგი გადაწყვეტა, როგორც წესი, გულისხმობს კომპრომისს ისე, რომ ორივე კმაყოფილი იყოთ. იყავი კრეატიული! შეიმუშავეთ მრავალი გამოსავალი, რომელიც ყველა მიმართავს თქვენს საერთო მიზანს, სიტუაციის სამართლიანად გადასაჭრელად. მიუხედავად იმისა, რომ კომპრომისი კარგი გზაა, გახსოვდეთ, რომ არ უნდა დაგჭირდეთ კომპრომისზე წასვლა სხვისი ბედნიერებისთვის.
წყარო: wikihow.com